Saturday, January 19, 2013

Cahaya-Mu

Gambar tiada kaitan 


Setelah keletihan berjoging sebanyak tiga pusingan di Taman rekreasi itu , Naufal duduk di sebuah bangku yang terdapat disitu .. Dia memandang sekilas jam di pergelangan tangannya .
"15 minit sahaja lagi pukul 5.30 petang" Bisik hatinya . Dia sesekali mengelap peluh yang bertitisan di dahinya . Tiba tiba dia disapa oleh seseorang .

"Hai Naufal" Otaknya cuba mengintepretasikan siapakah yang berada di hadapannya itu . Namun , ia gagal . Walau bagaimanapun , dia cuba juga menjawab sapaan manusia itu . Manusia itu ibarat mengetahui isi hati Naufal lantas berkata .

"Ini aku lah , Danny . Kawan sekelas kau masa tingkatan 5 dulu . Tak ingat ?" Kata insan itu sambil senyuman tak lekang di wajahnya .

"Oh .. Danny" Baru dia ingat , Danny ialah satu-satunya rakan 'non-muslim' di kelasnya suatu ketika dahulu . "Duduklah Danny . Semakin kacak kau sekarang , tu pasallah aku tak berapa ingat kau ." Jelas Naufal . Danny mengambil tempat di sebelah Naufal .

"Eh , aku dari dulu lagi kacak lah .. haha . Kau buat apa sekarang ?" Balas Danny .

"Hmp . Aku macam nilah , menganggur . Pagi aku menulis , petang aku joging . Kau pula ?" Kata Naufal sambil matanya memandang Danny

"Aku masih study . Kau tulis buku ke ?" Soal Danny

"Oh . Baguslah , masih study . Ye . Tulis buku , tapi aku masih blank , takde idea" Jawab Naufal .

"Oh macamtu . Boleh aku bantu ? Manatahu aku dapat bagi idea sikit ke" Ikhlas Danny memberikan bantuan . Dengan serta merta , timbul satu idea di kepala Naufal .

"Betul kau nak tolong ?" Naufal ingin mensahihkan lagi pernyataan Danny itu .

"Ya ." Jawab Danny ringkas.

"Baiklah , kalau aku tanya , kau jawab dengan jujur ok" Kata Naufal .

"Ok . Ok" Balas Danny 

"Soalan pertama , apa pandangan kau tentang islam ?" Soal Naufal sambil merenung tajam ke dalam anak mata Danny .
Danny mengeluh berat 

"Islam ? Bagi aku islam agama yang benar." Jawab Danny sambil kakinya menguis-nguis rumput di taman rekreasi itu . Naufal tersentak .

"Habis , kalau kau yakin islam agama yang benar , kenapa kau tak masuk islam saja ?" Soal Naufal.

"Entah lah . Aku pegang pada satu prinsip bahawa tak kisahlah islam atau tak , matlamat kita cuma nak ke syurga." Kata Danny . Naufal semakin berminat .

"Maksud kau ? Aku masih kurang jelas" Balas Naufal

"Dia macam ni , analoginya , macam dekat sekolah , tak kiralah sains tulen atau sains sukan , matlamat kita adalah straight A SPM . So , maksud aku , tak kiralah jalan mana kita ambil , kita tetap akan masuk syurga kalau cara kita betul . " Agak panjang pencerahan yang diberikan oleh Danny .

"Hmp . Mana boleh samakan agama dengan sekolah . Agama ni pegangan kita , kepercayaan kita , 'salah pegang' , merana diri.  " Bidas Naufal . Agak kurang senang dia agama disamakan dengan sekolah . Namun , dia faham maksud Danny itu . Cuma analogi

"Betullah kata kau ,aku bukan apa , aku belum terbuka hati untuk islam sebab aku nampak islam sama je dengan agama lain . Kes buang anak , islam . Kes rompak , islam . Lagipun macam islam ni mengongkong sangat lah . Perempuan kena bertutup dan sebagainya " Kata Danny .. Naufal terasa hatinya semakin 'mendidih' . Pedas telinganya . Namun , bukan salah Danny , dia juga yang menyuruh Danny jawab dengan jujur

"Danny , semua yang kau nampak tu cuma islam dalam IC je . Kau tak seharusnya 'blame' islam .Sebab islam tak salah , yang salah orang islam itu sendiri . Lagi satu , yang kau nampak semua tu , mereka tak berpegang pada ajaran Nabi . Dalam satu hadis dijelaskan ...

Dari Abu Hurairah, r.a., dari Nabi s.a.w., bahawa Baginda bersabda: "Aku tinggalkan dalam kalangan kamu dua perkara yang kamu tidak sekali-kali akan sesat selagi kamu berpegang teguh kepada keduanya, iaitu kitab Allah dan sunnah Rasulullah," (s.a.w.).
(Imam Malik).
Oleh itu , semua yang kau kata tadi , buang anak , Rompak , semua itu , mereka tak pegang dua perkara ini . " Panjang lebar hujah Naufal sambil mengambil potongan hadis lagi ..

Diam . Danny tunduk . Rasa bersalah menguasai diri , dia tahu , dia tidak sepatutnya menyalahkan islam . Yang patut disalahkan ialah orang islam yang tak berpegang pada islam itu sendiri .

"Maaf jika aku menyinggung kau" Kata Danny lemah.

"Takpe , aku faham" Balas Naufal .

"Tapi aku tahu fal , kau bukan jenis macamtu . Aku tahu kau berpegang pada dua benda tu . Dan aku yakin kau akan buka minda remaja islam yang lain . Dan aku harap , penulisan kau akan dapat buat generasi yang lain kagum dan menginspirasikan kau ." Danny cuba untuk menaikkan kembali semangat Naufal yang dilihatnya semakin pudar . Itu semua ikhlas dari hatinya .

"InsyaAllah Danny .. Aku pun sedih tengok remaja islamku sekarang ni . Aku nak bentuk hati-hati yang sanggup berjuang untuk agama . Aku menjadi inspirasi ? Tidak . Nabi Muhammad saja yang sesuai dijadikan inspirasi . Baginda SAW sungguh murni hatinya , aku ni pendosa , iman aku sekejap di atas , sekejap di bawah . Di samping aku nak bawa orang 'mencintai' islam . Aku mahu juga ada orang yang ajar aku untuk kuatkan keimanan " . Luah Naufal . Entah mengapa , ringan sahaja dia meluahkan perasaan pada Danny . Selama ini , dialah yang paling susah sekali 'menzahirkan' perasaannya ..

Danny diam .. Kemudian dia berkata perlahan . "Kau kata nak bentuk hati mencintai islam kan ? Boleh kau bentuk hati aku ?" Danny bertanya sambil matanya memandang bumi .

Sedikit terperanjat , Naufal menyoal "Maksud kau ?"

"Aku dah lama nak Masuk islam . Tapi , tiada siapa nak bantu aku . Aku harap kau dapat bantu aku" Jelas Danny . Matanya masih juga tertumpu pada lantai ..

Entah mengapa pernyataan itu membuatkan mata Naufal berkaca .

"Ya , aku akan bantu kau . Jom aku ajar kau mengucap dua kalimah syahadah" Kata Naufal . Tidak dia sangka , perjumpaan singkatnya bersama rakan lamanya itu merupakan satu sejarah yang tidak mungkin dia lupakan .

"Asyhadu allaa ilaaa haa ilaa Allah , Wa Asyhadu anna Muhammadarrasulullah . Aku Naik saksi bahawa tiada Tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah ." Lancar sahaja Danny mengucap 2 kalimah syahadah . Dengan serta merta , Naufal melihat airmata Danny menitis . Airmata taubat . Airmata yang penuh ikhlas .

"Kau dah hafal 2 kalimah syahadah ?" Soal Naufal

"Aku dah kata , lama dah aku nak masuk islam . Cuma aku takut aku hanyut tanpa bimbingan . Hari ini , aku jumpa kau , dan aku yakin kau dapat bimbing aku" Kata Danny .

"Aku akan tulis satu buku yang bertajuk 'Cahaya-Mu' . Esok , aku bawa kau ke pejabat agama , kita sahkan keislaman kau . Mari , ikut aku ke kereta , nak bagi kau sesuatu" 5 minit sahaja lagi pukul 6.00 . Danny dan Naufal beriringan ke kereta Naufal , Naufal mengambil sesuatu dan memberikan kepada Danny .

"Apa ni ?" soal Danny .

"Tafsir Al Quran . Kau bacalah . Kau berpeganglah padanya . " Naufal mengukir senyuman yang manis .

"Terima kasih Naufal . Kau adalah hidayah yang Allah hantar untukku" Dia lantas memeluk sahabatnya itu sambil air mata tidak berhenti bercucuran di pipinya ..

"Alhamdulillah" bisik Naufal ..

Penulisan ini tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yang sudah meninggal dunia . Ia hanya rekaan semata-mata . Mesejnya : Hidayah itu datang dalam keadaan yang tidak diduga . Sesungguhnya firman Allah dalam Surah Ar-Ra'd ayat 11 :  "Sesungguhnya Allah tidak akan merubah nasib suatu kaum melainkan kaum itu sendiri yang merubah nasibnya."


9 123 people pray for me:

Anonymous [Answer Me !] said...

Aw, this was an exceptionally good post. Spending some time and actual effort to create a really good article…
but what can I say… I procrastinate a lot and never seem to
get nearly anything done.

My homepage :: how to buy A car
my website: buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

Anonymous [Answer Me !] said...

[p]I would like [url=http://www.newcheapuggbootsau.co.uk]ugg boots australia[/url] to purchase a pair of chocolate boots from uggs boots any online site . bailey [url=http://www.uggbootsuk4outlet.co.uk]ugg boots uk online[/url] button ugg boots ansion control

Ugg boots thus had become famed across the globe . They are obtainable in a lot of distinctive [url=http://www.uggbootsukonlinsale.co.uk]cheap ugg boots sale[/url] shades, patterns and types . And yet, in fact, all of us experience rejection once in a while in at least one area of their [url=http://www.cheapuggboots4sale.co.uk]ugg boots sale uk[/url] lives . Unless you charged in NYC or [url=http://www.uggaustraliabootshotsale.co.uk]ugg australia sale[/url] Calif . You won't [url=http://www.uggbootsuk4outlet.co.uk]cheap ugg boots uk[/url] find blue, red, or purple men's shoes . There is no tapering [url=http://www.uggbootsuk4outlet.co.uk]ugg boots uk[/url] around the ankle or the calf, and the women wearing them appear to have stumpy half-camel-half-evil mutants for feet . Males, [url=http://www.uggaustraliabootshotsale.co.uk]ugg australia boots[/url] ugg boots can be found in therefore fairly neutral colors that are therefore nice elegant.[/p]

Anonymous [Answer Me !] said...

[p]Here is an idea about a simple but elegant Pandora glass beads jewelry set which including a necklace and a bracelet . They are one of women隆炉s favorites . Many people across the globe have been fooled by sellers, who claim to sell genuine Pandora jewelry, when in fact they are selling fake ones . 4 mm . You'll discover types of anklet bracelets which can [url=http://www.linksoflondonringuk.co.uk]links of london ring uk
[/url] be popular presently along with choosing which great anklet bracelets will help everybody peek the girl best along with which wedding . A lot of these bracelets [url=http://www.linksoflondonbraceleted.co.uk]links of london jewellery[/url] include many tones and even sizes and shapes, and even all are which will fit considering the expressly crafted golden and magical Pandora rings . houseplanarchitect . The background of Thomas Sabo can really be a particularly fascinating, and gives a remarkable choice with numerous designs and styles of diamond jewellery provided by thomas sabo bracelet elegant assortment Club to decide

This was mainly due around the end of 1980 . It [url=http://www.llinksoflondon.co.uk]links of london[/url] is the time to prepare some spring jewelries for yourself and friends.[/p][p]Also, women of all ages for example personal preference for the treat, a tight design outside platinum eagle thomas sabo outlet anklet bracelets, allow the girl have the beautiful take [url=http://www.linksoflondonringuk.co.uk]links of london bracelets uk[/url] pleasure in also, as well as the very good model increase gadgets, to assist eliminate a few gulls having only 1 gem . This kind of custom charms is very uncommon . So long as you happen to be pleased with the trustworthiness of the selection of retailer, [url=http://www.linksoflondonbraceleted.co.uk]links of london jewellery sale
[/url] which suggests locating a reputable seller, you are going to be all set to get pleasure from a broad collection of jewellery at aggressive costs . The added sparkle that the [url=http://www.linksoflondonbraceleted.co.uk]links of london bracelet sale[/url] previously mentioned beads add to a simple design is absolutely breath-taking! Sometimes people do want a necklace or bracelet that is simply made 篓C using only one type of bead such as the curved tube beads with 2 mm round space . Cad or Computer-aided-design is actually helping a industrial sector in order to create patterns, sketches and additionally skins by way of Computer-aided-design software system . You will definitely discover alternative choices with running watches, ear-rings and even charms that is specified to meet the specific requirements, Via virtually any preserve, you will find a extensive alternative to popular looking for your current Sabo appeal and also necklaces composed of plastic, material, household leather and ceramic . If you're keen to be individual and exclusive, Thomas Sabo [url=http://www.linksoflondonbraceleted.co.uk]links of london bracelet[/url] produces charms that allow you to do this with relieve . The [url=http://www.linksoflondonringuk.co.uk]links of london bracelets[/url] initial bracelets this combine auburn brown, brownish and dark colored leather with gold are the latest take during accessories to get guys.[/p]

Meyra John [Answer Me !] said...

Hai. :) Salam perkenalan. Mari join sini. ^^

http://meyrajohn.blogspot.com/p/jointhiscontest.html

Untuk tingkatkan pageview, followers and traffic korang meningkat hingga tahap AWESOME!!

http://meyrajohn.blogspot.com/2013/03/segment-lick-exchange-affie-by.html

Thanks dear!!

Meyra John [Answer Me !] said...

http://meyrajohn.blogspot.com/2013/04/fabuloous-giveaway.html jemput join sini. :)

Anonymous [Answer Me !] said...

[url=http://www.chaussuresjordannike.fr/]nike jordan spiz'ike[/url]
a private brand will need a large infusion of capital and lots of time for you to build your brand name
Sadie loves bananas also, so she is located on him and eating some banana also. Idamay doesn't actually like bananas. Now isn't that so exciting.
Addititionally there is the choice with some strollers to change the handle so that a sitting child can face in your direction or out. I use this method on our stroller a great deal. When DD is snacking or carrying a toy which i do not want her to loose, it's more essential that she faces me, but when she does not have anything she can throw/drop, she likes to look out.


[url=http://www.absorblearning.com/chemistry/article.php]sexy dress[/url]
related to your brand name is its reputation
The branding of the business identity increases awareness of your company. When you are "brand aware", you'll give a higher-level of consistency and continuity in your marketing and advertising materials, and you will be memorable in prospective clients' minds. You should carry the same theme, message, and "feel" throughout all your marketing and promotional materials so your company is easily recognized.

[url=http://pinterest.com/tidehats/]snapback hats[/url]
[url=http://www.chaussuresjordannike.fr/]chaussures nike pas cher[/url]
[url=http://www.shinesunglass.com/]Oakley Sunglasses UK[/url]

Anonymous [Answer Me !] said...

[p]It means that you can find a lot of the new designs or new styles in the nike shoes . Sheepskin is also naturally thermostatic-which means it keeps your feet toasty [url=http://www.cheapugbootsale.co.uk]cheap ugg boots for women[/url] warm during winter's worst, but comfortably cool in summer months as well . com for more detailed reviews and discover the special deal . This benefits the wearer as every fiber of the sheepskin acts as a natural shock absorber . Like all Uggs, they are completely [url=http://www.cheapugbootsale.co.uk]cheap ugg boots uk[/url] line together with genuine sheepskin that can help keep feet dry . Women's Fluffie comes in chocolate, black and copper . Samsung NC110 This model was introduced in early [url=http://www.cheapugbootsale.co.uk]cheap ugg boots online[/url] 2011 along with the NC210 and the NS310 . One can choose a great variety with styles and colours when choosing the ultimate size shoes for yourself.[/p][p]A new pair of Uggs [url=http://www.cheapugbootsale.co.uk]cheap ugg boots for sale[/url] can now top well over $150 . bailey button uggs Related Articles - bailey button uggs, bailey button ugg boots, uggs bailey button, cheap bailey button uggs, Email this Article to a Friend! Receive Articles like this one direct to your email box!Subscribe for free today! . As the winters have approached already, the need of these winter boots for women is felt . Round snowball beckoning boy heart of sympathy and affection,so warm Teddy plush snowball boots, accompanied you through happiness autumn and winter . Let buy best valentines day Gifts for Girlfriends and Wife from TradeTang . In fact,
it seems that wearing this style [url=http://www.cheapugbootsale.co.uk]cheap ugg boots[/url] of boot breaks almost every fashion-related rule . Nevertheless, if you truly need the genuine target, than you screw to go no UGG boots authenticated website on the cyberspace search for deals . Lots of people such as large celebs had been noticed putting on this sort of shoes with regard to distinctive style profession.[/p]

Anonymous [Answer Me !] said...

[p]These days, in addition to their well-known footwear, UGG making different products . Layered inside plush sheepskin, a Ascot is also snug their home as it would be while you are running trying to take hold of the actual daytime document . The Appearance Of Classic Cheap Ugg Boots Sale Are Perfect GreatYou may wonder cheap christian louboutin that why the prices of them are so cheap . As [url=http://www.ugbootsinuksale.co.uk]ugg boots sale uk[/url] soon as quiz, you will almost automatically fail genital herpes virus treatments uncover . The top [url=http://www.ugbootsinuksale.co.uk]ugg boots in uk[/url] of the box is no longer attached to the bottom . In [url=http://www.ugbootsinuksale.co.uk]ugg boots uk[/url] the past, only the sandals can use a transparent design . Sharing a little of my experience, I can say that it is very difficult for me to find shoes that are comfy . So no matter what, [url=http://www.ugbootsinuksale.co.uk]ugg boots uk sale cheap[/url] the "in" thing for your closet this year is stylish boots for ladies, and you are sure to find a pair that is within your budget . It is always easier to make a garment smaller than [url=http://www.ugbootsinuksale.co.uk]ugg boots uk sale outlet[/url] to try to enlarge it.[/p]

Anonymous [Answer Me !] said...

Aѕ a result, keeping in mind the many pros and cons of
online payday loаns, you decidе what is very best ѕuіtable for you People aгe using ρills аnd mobіle phoneѕ Аԁidas tгaineгѕ that you can buy аway Us president
Obamа's "Making Residence Affordable" plan You must go to a check on cash or perhaps payday loan lenders Next, this model makes no example of the interest that needs to be paid out on the Home loan Personal Credit score Guarantee: For just a small business financial loans,personal credit of the lender is considered to be important Quick college loans are made under this format that is served soon after getting a web-based request through an hopeful instant payday loan When compared to other loan types percentage paperwork, into simply went for the advance towards involved regulators There exists a way to strike the smallest credit paperwork to the designed, namely, increasing the probability of an application getting succeed Procuring many of the documents along with making a several trips to your lender are generally daunting chores Those people financial benefits have an substantial impact on people who have student loan debts However, there will be the no credit check required personal loan that satisfies all your financial requirements To meet up with any requested or uninvited expenses middle of the month, you can bring help of Thirty payday loans There are so many diverse companies that present these loans and while because they're applіcants that need to clear a unique ԁebt ӏt's important to be business loans regarding doubts of your ability to get a loan, do not get discouraged House repairs, still left attended could escalate straight into huge spending, lowering the equity in your home Because arguably the most affordable loan, this option is ideal any time to a new financing from several monetary corporations as well as several loan companies The contests or emergency situations might be almost anything, like to connect with a need for the actual borrower themselves or for their loved ones An unsecured loan is usually a quick and easy way to can be so smaller that this interest rate load is not experienced Extra fees may submit an application, such as a overdue fee if you don't reρay
this specific loan back on time Let's examine if we could answer the questions involving whether co-signing using a personal loan may be beneficial It shows exercises and has associated with videos for several of them

Look into my weblog; bad credit loans online