Photobucket Photobucket

Monday, June 3, 2013

Unpredictable


Meniti hari-hari yang mendatang . Mungkin aku semakin matang . Atau masih seperti dulu .

Down . Down . Down . Down .

Hidup rasa kosong , rasa terumbang ambing , rasa jauh dari tuhan . Adakah aku terlalu banyak dosa ? sehinggakan hidupku rasa tidak bererti ? Rasa tidak terurus . Amarah menguasai diri , hanyut di lautan nafsu .  Hilang dalam arus jahiliyah . Adakah aku terlalu cintakan dunia ? Adakah aku terlalu selesa dibuai arus duniawi ? Arghhh ! aku tidak tahu ..

Aku kata aku mahukan syurga , tapi perbuatanku ibarat menempah neraka , Aku kata aku cinta Allah , tapi kadang-kadang aku rasa jauh dari-Nya , aku langgar perintah-Nya , aku kata aku rindu rasulullah tapi jarang sekali aku amalkan sunnah-Nya . Argh ! Aku penipu .

Aku sendiri kecelaruan identiti . Aku tidak kenal aku yang sekarang , ini bukan aku yang dulu . Aku yang hanyut dalam emosi sendiri , permainan rekaan aku sendiri . 

Biarlah apa yang berlaku pada aku yang lepas . aku tidak mahu mengingatinya , namun memang agak sukar melenyapkannya dari kotak ingatan . 

Apa yang aku perlu buat perlulah kerana Allah .

Hati , apa kau buat perlulah kerana Allah 

Tapi , apa yang harus aku buat untuk ajar hati mengenal Allah ?!

Kesal .

....................................


Aku tak kata yang hijrah ini mudah . Tapi istiqomah itu lebih sukar .  Kerana syurga itu sangat indah .

Aku perlu kuat . Aku perlu tabah . 

Yakin , Innallaha ma'assobirin . 

Iman aku tak kental lagi bro . Mudah bergoyang , mudah hanyut . Mungkin sebab 'base' dia tak berapa kukuh . 

Apa yang aku perlu buat adalah kuatkan base .

zeyra , apa yang kau perlu buat adalah kuatkan base 

Base , Tapak . Kau kena ikatkan hati kau pada Allah . Hanya padaNya tempat pergantungan . Kau perlu serahkan semuanya pada Allah . Ya . Kau mampu . 

Tapi aku perlukan sokongan dan dorongan dari orang lain.

Mengapa kau perlukan orang lain sedangkan ada Allah bersamamu ?

Sometimes aku lalai , aku perlukan sahabat yang mampu bimbing aku .. 

That's why Allah dah bagi kat kau , cuma kau tak reti manfaatkan . sebab kau ego . kau perlu buang ego kau . kau kena tahu konsep Give and take ..

Ya . Mungkin memang benar . 

Aku Perlu Berubah . Perlu Berubah . Perlu Berubah .

Alhamdulillah . Aku gembira dengan hidupaku sekarang . Aku tak kata aku baik , aku maksum . Tak , aku masih pendosa tanpa noktah . Tapi at least , aku ada sahabat yang sentiasa ingatkan aku , bukan menghukum . bukan memerli , sahabat yang sentiasa tarik aku ke jalan yang benar bila aku tersasar . Terima kasih sahabat .


Coretan di malam hari . Penulisan agak mengelirukan , sama dengan aku , aku yang penuh tanda tanya

0 123 people pray for me: