Photobucket Photobucket

Thursday, November 15, 2012

Apa kita nak jawab dengan Allah ?


Assalamualaikum . 
Hmmp . Salam Maal Hijrah 1434h . 
Disaat kita bergembira menyambut maal hijrah , saudara kita di Gaza dihujani bom dan tembakan yang bertubi-tubi oleh Israel Laknatullah . Kita tak mampu nak bantu dorang . Eh kejap . KITA MAMPU BANTU DORANG ! Kalau difikir beribu kali .. Boleh je kalau Allah nak musnahkan Israel ni . Boleh je kalau Allah nak hancurkan dorang , nak lemahkan dorang . Tapi  kenapa Allah tak buat ? kenapa ? sebab Allah nak tengok kita 'CARE' tak dengan isu ummat ? kita Prihatin tak dengan saudara kita .. Apa kita nak jawab depan Allah nanti kalau Allah tanya pasal isu umat ni . KITA MAMPU BANTU DORANG ! mari , kita BOYCOT barangan Israel . Terutama sekali KFC dan MCD . Kita makan benda tu , samalah macam kita BUNUH saudara kita . kerana setiap duit yang kita bayar akan menjadi ASET israel bagi menghasilkan SENJATA yang mana digunakan untuk membedil rakyat palestin .. Mulanya dari siapa ? dari KITA lah . 
Kalau kita KOSONGKAN mcd dan KFC tu , tiadalah aset Israel . hmpp .banyak lagi barangan Israel yang boleh kita boycot .. sekarang ni , dunia tanpa sempadan . zaman IT , google je , keluar semua . Cuma dari kita je . Sama ada kita NAK atau TAKNAK ! 

“Dan jangan sekali-kali kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; sebenarnya mereka hidup, di sisi Tuhannya mendapat rezeki.” (QS Ali Imran: 169)



Mari , Kita TEMBAKKAN doa tepat pada hati orang-orang israel . 

Doa Qunut Nazilah .

Allahumma inna naj’aluka fii nuhuri a’ada ina wa nauzubilLahi min syuruurihim, Allahumma badid syamlahum, wa farriq jam’ahum, wa syattits kalimatahum, wa zalzil aqdaamahum, wa sallidt ‘alaihim kalban min kilabik Ya Qahaar, Ya Jabbar, Ya Muntaqim, Ya Allah ,Ya Allah, Ya Allah.
Allahumma ya munzilal kitab, wa Ya mujriassahaab, wa Ya hazimal Ahzab ihzimhum, wansurna alaihim. Amiin.


Ertinya:
"Ya Allah ampunilah dosa kaum muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat,
Ya Allah jinakkan, satu padukan hati orang-orang muslimin, Perbaikilah keadaan mereka, Tolonglah kaum muslimin utuk melawan musuh-musuhMu, dan musuh-musuh mereka Ya Allah, laknatlah orang-orang kafir yang mendustakan para RasulMu dan membunuh para kekasih-Mu,
Ya Allah cerai-beraikan kesatuan kata mereka, Hancur leburkan kekuatan mereka, Dan turunkanlah bencana-Mu yang tiada tertolak lagi untuk orang-orang yang penuh dengan dosa..
Dengan menyebut nama-Mu ya Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang,
Ya Allah, sesungguhnya kami memohon perlindungan kepadaMu"


Amin ..

Ingatlah ! senjata orang mukmin itu adalah doa yang sememangnya lebih TAJAM dari mata Pedang

Ya . Mungkin Israel menang kali ini . Mereka menang di dunia . Tapi , tidak akan MUNGKIN mereka menang di Akhirat . Allah maha adil . ingatlah ! janji Allah itu JANJI DITEPATI !

sekian .. Assalamualaikum WBT . :)



SEBARKAN ! 

2 123 people pray for me:

Ayien Ocaca [Answer Me !] said...

Please save the kids & the peoples in Gaza..for the sake of Islam & humanity..plz together pray for them,may Allah bless them.. #Pray For Gaza <3

saifudin [Answer Me !] said...

Terimakasih informasi nya gan, sangat bermanfaat :)
nice post :)
ditunggu kunjungan baliknya yaah ,